Τρίτη 17 Μαΐου 2016

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΕΠΑΛ ( ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ) 2016

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ  ( ΕΠΑΛ –ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ )
ΤΡΙΤΗ   17  ΜΑΙΟΥ  2016

                                                                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ
                                               <ΠΑΛΛΑΔΙΟ – Α. ΒΑΡΝΑΚΙΩΤΗΣ >
                                                            ΚΥΠΡΟΣ –ΑΘΗΝΑ- ΠΑΤΡΑ – ΑΙΓΙΟ

                                                              ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Α) Ο συγγραφέας αναφέρει  τα δικαιώματα των παιδιών και τη στάση τους απέναντι στα διαδικτυακά μέσα.  Η υπογραφή της Συμβάσεως  για τα δικαιώματα των παιδιών είναι πρόσφατη και  σημαντική. 
Η < Unicef >, που θωρακίζει  τα δικαιώματα, φροντίζει  και για την πρόσβαση των παιδιών στα μέσα . Σ’ έκθεσή της, καταγράφει το ποσοστό των παιδιών που ενημερώνονται από  τα μέσα της  κοινωνικής δικτύωσης στην Ευρώπη.
 Έρευνα στην Ελλάδα επιβεβαιώνει τα υψηλά ποσοστά που  τα διαδικτυακά  μέσα διαδραματίζουν άλλοτε θετικό και άλλοτε αρνητικό ρόλο. Είναι, λοιπόν, επιτακτική η θωράκιση των παιδιών και των γονέων .
Η  πρόληψη για την αποφυγή  των κινδύνων στο διαδικτυακό χώρο. Εν κατακλείδι, οι νέοι οφείλουν  να συνεργαστούν και με τους καθηγητές τους .
Β1) 
        α)     ΛΑΘΟΣ     (  Λ )
        β)      ΣΩΣΤΟ      ( Σ )
       γ)       ΛΑΘΟΣ     ( Λ )
       δ)       ΣΩΣΤΟ      ( Σ )
       ε)       ΛΑΘΟΣ      ( Λ )

Β2  α )Τα δομικά μέρη της πέμπτης παραγράφου είναι :
-Θεματική περίοδος: « Μπορούμε να …στον κυβερνοχώρο».
 -Λεπτομέρειες  : « Συγκεκριμένα …ψηφιακό περιβάλλον».
 -Κατακλείδα :  δεν  υπάρχει.

       β)Οι δυο τρόποι πειθούς στην Τρίτη παράγραφο είναι :
-επίκληση στην αυθεντία με την αναφορά στην < Unicef > .
- επίκληση στη λογική με τεκμήρια, δηλαδή με αποτελέσματα έρευνας και στατιστικών στοιχείων-δεδομένων.

Β3)                                                         ΤΑ ΑΝΤΩΝΥΜΑ
              Συμφωνούν                             διαφωνούν
             Δικαίωμα                                   υποχρέωση
              Χρήσιμο                                     άχρηστο
             Αυστηρή                                       επιεικής
            Αποτελεσματική                         αναποτελεσματική  

Β4  α)Οι δυο εκφράσεις με μεταφορική σημασία είναι :

«Η Σύμβαση αυτή αποτελεί χρήσιμο και βασικό εργαλείο …»
 (παράγραφος  1)

 «Δίνει φωνή στα παιδιά και στους νέους …»
 (παράγραφος  2)

      β)Η ενεργητική σύνταξη ( Μπορούμε να << θωρακίσουμε>> τα παιδιά με συγκεκριμένες στρατηγικές  για την πρόληψη), μετατρέπετε
 σε παθητική σύνταξη :   (« Τα παιδιά μπορούν να “θωρακιστούν” με συγκεκριμένες στρατηγικές για την πρόληψη»



Γ)                                                 <  ΑΜΕΣΟΙ ΚΑΙ ΕΜΜΕΣΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ >

         1) Η εύκολη κλοπή πνευματικών εργασιών
    2) Η εύκολη διάδοση  αντιδημοκρατικών και αντικοινωνικών συνθημάτων.
    3) Η προπαγάνδα ιδεών πολιτικού περιεχομένου
     4) Η πορνογραφία και η εκμετάλλευση της
     5) Το οργανωμένο έγκλημα
     6) Οι παράνομες συναλλαγές
     7) Η εκμετάλλευση της  τηλεργασίας και της τηλεπώλησης
    8) Οι ανεξέλεγκτες οικονομικές και ψυχικές φθορές του ανθρώπου και ειδικότερα του  νέου   
     9) Ο άμεσος κίνδυνος προσωπικών δεδομένων
    10) Το γλωσσικό πρόβλημα με το μόρφωμα που δημιουργείται στην ελληνική γλώσσα.


                                        <ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ >

1) Η επίβλεψη από τους γονείς και από τους κηδεμόνες  ή έμπειρους και φερέγγυους μεγαλύτερους.
2) Με εφαρμογή προγραμμάτων προστασίας από το διαδίκτυο
3) Να αποκρύπτουν τα προσωπικά τους στοιχεία .
4) Η μη  πλήρης χειραφέτηση της νεολαίας σε μικρή ηλικία και με ελλιπή γνώση
5) Ο κόσμος στον οποίο βιάστηκε η οικογένεια για ν αφήσει  ή να < σπρώξει >,το παιδί –νέο ,στα αγαθά ενός επικίνδυνου παραδείσου ,που δεν μπορεί ο  << νέος ιδιοκτήτης >>  ή και ο χρήστης ,να τον διαχειριστεί σωστά.

                                                                                                            Επιμέλεια : Α. ΒΑΡΝΑΚΙΩΤΗΣ  



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.