Τετάρτη, 7 Ιουνίου 2017

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ( Α1 έως Β 4 , β )

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Γ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ Δ ΤΑΞΗΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΤΕΤΑΡΤΗ 7  ΙΟΥΝΙΟΥ 2017

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ( ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ)


Α Π Α Ν Τ Η Σ Ε Ι Σ


Α1.  Ο συγγραφέας του κειμένου ενώ αναφέρεται στην αξία της επιστήμης τονίζει τη σημασία που έχει η τεχνολογία  στην εφαρμογή της. Δεν κάνει αναφορά στις θεωρητικές επιστήμες. Εκεί δε χρειάζεται η τεχνολογία. Ένα δεύτερο μειονέκτημα είναι πως δε βοήθησε στον εξανθρωπισμό του ανθρώπου. Ακολουθεί μια σειρά από αρνητικά αποτελέσματα ,απ την επικράτηση της μηχανής και ειδικά στις μεγαλουπόλεις ,αλλά την ευθύνη την έχει ο επιστήμονας. Το πιο δρόμο θα διαλέξει για παράδειγμα αυτός είναι ελεύθερος να το αποφασίσει ο ίδιος ,επειδή όμως στην όλη επίτευξη μπλέκονται πολλοί σ ένα εγχείρημα επιστημονικό θα πρέπει να έχουν λόγο και να κρίνουν τους στόχους που βάζει κάθε επιστήμονας ,άλλες αξιόλογες προσωπικότητες με ανθρωποκεντρικό περιεχόμενο γνώσεων κι αρχών

Β1,     α ) ΛΑΘΟΣ  
            β )  ΛΑΘΟΣ
            γ )  ΣΩΣΤΟ
            δ )  ΣΩΣΤΟ
            ε  )  ΣΩΣΤΟ
Β2.   α) Ένας  τρόπος ανάπτυξης της πρώτης παραγράφου του κειμένου είναι  με ορισμό ,το  οποίο και  αναπτύσσει λέγοντας τα γνωρίσματά της .Οι αναφορές μέσα απ το κείμενο είναι:
-κατάκτηση της γνώσης
-οξυδερκής  παρατήρηση
-Διαίσθηση και έρευνα






                                                                                            ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ
         β) βέβαια ( 1η παράγραφος )                                 Βεβαιότητα / σιγουριά
             εάν  ( 2η παράγραφος )                                                  Υπόθεση
             όμως  (2η παράγραφος )                                                Αντίθεση
             για τούτο ( 5η παράγραφος )                                      Αιτιολόγηση
            δηλαδή ( 6η παράγραφος )                                           Επεξήγηση


Β3.    α) –Η επιστήμη ως αέναος αγώνας του ανθρώπου
                                        (  διαρκής  )
              -Η επιστήμη παραμένει προσηλωμένη στην κατάκτηση της γνώσης
                                                 ( συγκεντρωμένη )
              -Η προώθηση των φυσικών επιστημών και η έκρηξη της τεχνολογίας […] εγείρουν απορίες .                                                                                                                               ( προκαλούν)
              -Το άγχος και η αγωνία αλλοτριώνουν […] την πνευματική ολοκλήρωση των ανθρώπων.                                                        (αλλοιώνουν )
              -Κάθε επιστημονικό επίτευγμα[…] θα αποβεί […] καταστρεπτικό
                                                                                                   ( διαλυτικό )



                                                                                                     ΑΝΤΩΝΥΜΑ
           β)    συγκεκριμένο (2η παράγραφος )                              αόριστο
                   βελτίωσε  ( 2η παράγραφος )                                     μείωσε
                   ευθύνη  ( 4η παράγραφος )                                     ανευθυνότητα
                   υλική ( 4η παράγραφος )                                              άυλη
                  ελευθερία ( 4η παράγραφος )                                     δουλεία



Β4.     α)Ο συγγραφέας με το ασύνδετο σχήμα στην 3η παράγραφο επιτυγχάνει επιβεβαίωση των λεγομένων του, ένταση.

           β)Ο συγγραφέας  με τη χρήση του ρητορικού ερωτήματος  επιδιώκει να συμφωνήσει ο αναγνώστης έμμεσα με την απάντηση που δίνει .


                                                                                                        ΑΝΔΡΕΑΣ ΒΑΡΝΑΚΙΩΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου